قیطریه , استاد موسیقی , آموزش موسیقی , موسسه موسیقی , اموزش موسیقی , ساز گیتار , اموزش گیتار , اموزش موسیقی درتهران , اموزش مربی گری , استادگیتار , آهنگسازی , موسیقی کودک , تهران , آموزش آهنگسازی , شغل آهنگسازی , آموزش موسیقی کودک , آموزش گیتار , آموزش , موسیقی , نوازنده ,

 

  RSS  

 
 
 
   
نشریه دیجیتالی موسسه مهر آهنگ کیان
مجله اینترنتی آموزشگاه موسیقی مهر آهنگ کیان

صفحه نخست | مطالعه مقالات قدیمی تر |

 

 
 

شنبه بیست و هفتم شهریور ۱۴۰۰

 
 
تامی امانول

یک روز گیتار را بر میدارید و احساس می کنید استاد بزرگی هستید و روز دیگر احساس احمق بودن می کنید !

این به این دلیل است که ما هرروز متفاوت هستیم 

اما گیتار همیشه یکسان است. ..

تامی امانول 

 

تامی امانوئل (Tommy Emmanuel) یکی از نوازندگان برجسته گیتار -fingerpicking- میباشد، وی بیشتر بخاطر اجراهای پرهیجان و همچنین استفاده از افکت های تصادفی در اجراهایش مشهور میباشد. در ۳۱ می سال ۱۹۵۵ در شهر New South Wales استرالیا بدنیا آمد.

در سن ۴ سالگی بود که به وی گیتاری هدیه داده شد و زیر نظر مادر شروع به یادگیری گیتار نمود و در ابتدا به همراهی مادرش که خود نوازنده گیتار آکوستیک بود میپرداخت.

در سن هفت سالگی اولین اتفاق مهم زندگیش رخ داد و آنهم گوش دادن به اجرایی از جو پس – یکی از مشاهیر گیتار جز – در رادیو بود که به گفته امانوئل بسیاری او را تحت تاثیر قرار داد.

 

فول آلبوم تامی امانوئل (Tommy Emmanuel) - دیسکوگرافی والا موزیک

برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید 

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از مترو قیطریه 

02122398760



:: برچسب‌ها: آهنگسازی, آموزش آهنگسازی, شغل آهنگسازی, تهران



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 11:36
 

یکشنبه بیست و یکم شهریور ۱۴۰۰

 
 
خط اتحاد

خطی منحنی است که بین نتهای همنام رسم می شود و ارزش زمانی نت دوم را به نت اول می افزاید.

توجه کنید وقتی خط اتحاد بین دو نت قرار می گیرید، نت دوم را به صدا در نمی آوریم بلکه فقط ارزش زمانی اش را به نت اول اضافه می کنیم.

برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید 

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از مترو قیطریه .

 



:: برچسب‌ها: ساز گیتار, اموزش گیتار, اموزش موسیقی, قیطریه



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 18:9
 

یکشنبه بیست و یکم شهریور ۱۴۰۰

 
 
معرفی ساز چنگ

 

چنگ یا هارپ (به انگلیسی : Harp) گونه‌ای ساز زهی باستانی است و در کنار ساز عود (بربت)، از مشهورترین سازهای ایران باستان به‌شمار می‌آمده‌است.[۱][۲]

 

چنگ بسا کهن ترین ساز تاردار ایرانی باشد و نام آن بیش از هر ساز دیگر در کتابها آمده و نقش آن در آثار باستانی بجا مانده است.
بنا به اسناد موثق که از حجاریهای بابل و آشور و نواحی مجاور مجاور آن در دست است چنین برمی آید که در هشت قرن بیش از میلاد مسیح انواع و اقسام سازهای مختلف در نواحی مزبور به مراحل ترقی رسیده و در دست نوازندگان بوده است.

نقشهایی که از آغاز این دوره ممتد تاریخ تمدن بشر از آلات موسیقی در دست است نشان میدهد که چنگ مثل سنتور و قانون از سازهای بسیار قدیمی است که از دو هزار سال پیش از میلاد در این مناطق رواج داشته است.

ساز چنگ را بیشتر بشناسید - بهترین آموزشگاه موسیقی شرق تهران

 

برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید 

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از مترو قیطریه 

02122398760



:: برچسب‌ها: ساز چنگ, سیم های چنگ, نوازنده ی چنگ, معرفی ساز چنگ



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 15:57
 

شنبه بیستم شهریور ۱۴۰۰

 
 
فواید آموزش موسیقی و سن مناسب این آموزش برای کودکان

کودکانی که در سنین پایین شروع به یادگیری موسیقی می کنند معمولا در آینده افراد موفق تری می شوند . اما چه سنی برای شروع آموزش موسیقی به کودکان مناسب تر است ؟

 

از زمان های قدیم مردم تصور می کردند کودکانی که با موسیقی سر و کار داشته باشند از درس و مدرسه عقب می افتند اما امروزه ثابت شده کودکانی که موسیقی کار می کنند بیشتر مشتاق یادگیری می شوند. 

قسمت اول مقاله ارسال شده پانیذا فراهانی هنرجوی کلاسهای گیتار موسسه مهرآهنگ کیان 

بر طبق نظر کارشناسان افرادی که در کودکی خود آموزش موسیقی دیده اند در دوران دانشگاه و در دروسی مانند ریاضی و فیزیک موفقیت های بیشتری کسب می کنند.

نت های موسیقی بر اساس علم ریاضی نوشته می شوند  لذا آموزش موسیقی از سنین پایین برای کودک بسیار مفید است زیرا هماهنگی میان چشم ها دست ها و همچنین افزایش مهارت های حرکتی در آن ها بیشتر از سایرین است .

بررسی هایی که بر  روی رشد ذهنی کودکان انجان شده نشان می دهد کودکان همانند بزرگسالان موسیقی را درک کرده و به آن واکنش نشان می دهند . 

ادامه در ادامه ی مطلب 

 

 



:: برچسب‌ها: ساز گیتار, اموزش گیتار, اموزش موسیقی, قیطریه
ادامه ی مطلب ...



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 17:13
 

شنبه بیستم شهریور ۱۴۰۰

 
 
چند ساعت تمرین موسیقی مناسب است؟

مقدار تمرین روزانه هنرجویان از 1 ساعت تا 8 ساعت متغیر است.

یک نوازنده حرفه ای ممکن است برخی اوقات تا روزی 8 ساعت هم تمرین کند.

"کیسین" اسطوره جهانی پیانو روزی 8 ساعت تمرین می کرد.در یک برنامه تلویزیونی مجری برنامه از او سوال کرد:آیا تصور نمیکنید با 8 ساعت تمرین روزانه دیگر وقتی برای زندگی و کارهای دیگر باقی نمی ماند؟کیسین با لبخند جواب داد:"زندگی من در همین 8 ساعت خلاصه می شود.

به طور کلی هر نوازنده، چه آماتور و چه حرفه ای پس از شرکت در کلاس موسیقی  باید روزانه حداقل 40 دقیقه به تمرین بپردازد و سپس به اجرای قطعات برسد.زمان تمرین دقیقا در ابتدای کار است که بدن شما انرژی بالاتری دارد.

معمولا بعضی از زمانها مانند پس از صرف غذا،پس از تمرینات ورزشی سخت،بعد از یک روز پرمشغله کاری،پس از یک مشاجره و یا  بگو مگو و بعد از دیدن فیلم و سریالهای تلویزیونی بدترین زمان برای تمرین محسوب می شوند و کمترین کارایی را برای شما خواهند داشت.چون در این زمانها ذهن شما به شدت فعال است تا برنامه های پیش آمده را بررسی و حلاجی کند.

 

در این زمانها تمرین موسیقی و یا کلاسهای  تدریس خصوصی  ، نه تنها به شما آرامش نمی دهد بلکه بیشتر شما را عصبی و ناراحت خواهد کرد.بنابراین بهتر است در این شرایط خیلی راحت به استراحت بپردازید و اجازه دهید تا ذهن شما بتواند اتفاقات پیش آمده را طبقه بندی و سپس حل و فصل کند.

 

به رفتار بدن خودتان اعتماد کنید.بدن شما به شما خواهد گفت که چه زمانی بهترین زمان ممکن برای تمرین کردن شما است.اگر بدن شما در بالاترین سطح انرژی باشد آن وقت است که تمرین نتایج مفیدی برای شما خواهد داشت.

موسسه هنری موسیقی مهر آهنگ کیان | آموزشگاه موسیقی | کی کجاس

برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید 

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از مترو قیطریه .



:: برچسب‌ها: تمرین موسیقی, تمرین قطعه جدید, تمرین و تکرار, مدت زمان تمرین



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 13:36
 

شنبه بیستم شهریور ۱۴۰۰

 
 
دولا خط بازگشت یا تکرار در موسیقی

علامت تکرار یا بازگشت

دولاخط بازگشت یا تکرار (به انگلیسی: Repetition)، علامتی است که در انتهای یک میزان آمده و به شما می‌گوید، باید یک قسمت یا کل قطعهٔ موسیقی تکرار شود.

اگر بخواهیم قسمت مشخصی از قطعه تکرار شود، آن بخش را بین دو علامت تکرار قرار می‌دهیم، اما اگر فقط یک علامت بازگشت در پایانمیزان وجود داشته باشد، به معنای آن است که از ابتدای قطعه تا علامت تکرار را دوباره اجرا کنیم.

علامت دولاخط بازگشت، همانند دولاخط پایان از یک خط باریک و یک خط ضخیم تشکیل شده، با این تفاوت که قبل از آن دو نقطه روی هم (:) آورده می‌شود.

علامت تکرار میزان چیست ؟ - مجله تخصصی سازگرام



:: برچسب‌ها: بازگشت, دولاخط, آموزش موسیقی, تکرار در موسیقی



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 12:39
 

یکشنبه چهاردهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
علامت بکار در موسیقی

علامتِ بکار پیش از یک نت

بِکار یا موسومت (به فرانسوی: bécarre)[۱] در تئوری موسیقی یک علامت عَرَضی است که علامت‌های عرضیِ قبلِ خود را فسخ می‌کند و زیروبمی (نواکِ) تغییرنیافته از یک نت را نمایش خواهد داد.

 علامت بکار (♮) علامتی از خانواده‌ی1 دیِز (♯) و بمل (♭) است. به این معنی که کارکرد آن روشن کردن جا (یا مختصات) دقیق نت نسبت به هفت نت اصلی موسیقی است. این علامت هم مثل علامت‌های هم خانواده‌اش پشت نت قرار می‌گیرد.

علامت بکار (♮) مثل دیز و بمل معنی «نیم‌پرده زیرتر» یا «نیم‌پرده بم‌تر» نمی‌دهد. بلکه تاکیدی‌ست روی این موضوع که دقیقاً در مورد خود نت صحبت می‌کنیم. نه هیچ نت زیرتر یا بم‌تر دیگری.

چرا؟

ممکن است بپرسید حالا که قرار نیست این علامت چیزی را در مورد نت‌ها عوض کند، پس چرا از آن استفاده می‌کنیم؟ برای پاسخ به این سوال لازم است دو موضوع را یادآوری کنم.

  • یادآوری اول: وقتی علامت دیز (♯) یا بمل (♭) استفاده می‌شود، اثرش تا پایان میزان باقی می‌ماند. یعنی اگر برای مثال نت فا را با علامت دیز تبدیل کنیم به نت فادیز، تا پایان میزان اگر نت فای دیگری بیاید، حتی اگر علامت دیز نداشته باشد، باید فادیز نواخته بشود.
  • یادآوری دوم: وقتی سرکلید2 یک قطعه علامت دیز و یا بمل داریم، اثر آن علامت در تمام طول قطعه اعمال می‌شود. یعنی برای مثال اگر در گام فاماژور هستیم و سرکلید قطعه سی‌بمل شده‌است، تا پایان قطعه هر نت سی که دیده می‌شود باید سی‌بمل نواخته شود.
  • وقتی یک نت با علامت دیز (♯) یا بمل (♭) تغییر پیدا می‌کند، گاهی پس از آن لازم می‌شود که دوباره حالت معمول (بدون دیز و بمل) نت استفاده بشود. در این مواقع باید از علامت بکار (♮) استفاده کنیم. یعنی اثر دیز و بمل را از بین می‌بریم. وقتی این علامت را دیدیم متوجه می‌شویم که دو قانون یادآوری شده در بالا در مورد این یک نت خاص دیگر صدق نمی‌کند و لازم است بدانیم که اثر دیز و بمل از بین رفته است.

How Accidentals Work in Music | Do Re Mi Studios



:: برچسب‌ها: علامت بکار در موسیقی, معنی بکار, آموزش موسیقی, استاد موسیقی



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 15:24
 

یکشنبه چهاردهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
موسیقی و گربه

آلبرت شوایتزر :

دو پناهگاه در مقابل مصیبت های زندگی وجود دارد : 

موسیقی  و گربه   

there are two means of refuge from the miseries of life 

music and cats.

 

albert schweitzer 

 

آلبرت شوایتزر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد



:: برچسب‌ها: آهنگسازی, آموزش آهنگسازی, شغل آهنگسازی, تهران



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 15:17
 

یکشنبه چهاردهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
تعریف موسیقی

 اجرای احساس بیان بوسیه صدا را موسیقی می نامند .

آنچه را که انسان به کمک حس شنوایی خود می شنود صوت نام دارد 

فرکانسی بین 20 تا 20000 هرتز  

از مشخصات صوت : 

زیر و بمی 

دیرند یا کشش

شدت 

طنین یا رنگ 

 

ارتباط موسیقی و مغز : موسیقی باعث تغییر ساختار مغزتان می‌شود! | مجله پی جو



:: برچسب‌ها: موسسه موسیقی, استاد موسیقی, دیز و بمل, قیطریه



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 15:10
 

شنبه سیزدهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
ساز نی

نی یا نی هفت بند از سازهای بادی ایرانی است و از دسته سازهای بدون زبانه است. ساز نی قابل کوک نبوده و نوازنده در همنوازی‌ها و تکنوازی‌ها از انواع مختلف نی استفاده می‌کند. وسعت صدای نی دو اکتاو و نیم است و در انواع آن با کوک‌های متفاوت، فاقد یک تا دو نت است. مانند نی «لا کوک» که فاقد نت دو، نی «سل کوک» فاقد نت سی بمل و نی «فا کوک» فاقد نت لا بمل است. نی از سازهای محلی است و در اکثر نقاط ایران وجود دارد.

معرفی ساز نی، تاریخچه، انواع و نحوه نواختن آن

وسعت صدای آن به دو اکتاو و نیم می‌رسد. نی پنج منطقه صوتی (رجیستر) دارد که هر یک از آن‌ها با نحوه دمیدن هوا در نی قابل انتخاب است. این مناطق صوتی عبارتند از:

  • بم

نت‌های دو (دست بسته)، ر (سوراخ ۱ سر نی آزاد)، می (سوراخ ۱ و ۲ آزاد)، فا (سوراخ ۱ و ۲ و ۳ آزاد)، فا# (سوراخ ۱ و ۲ و ۳ و ۴ آزاد)، سل (سوراخ ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵) لا (دست باز). نت سی در این اکتاو وجود ندارد ولی نوازنده‌ها قادر به اجرای سی بمل با لب هستند.

  • اوج

دقیقاً همانند بم اما یک اکتاو بالاتر. دو نت آخر (سل و لا) با غیث مشترک است.

  • غیث

نت‌های سل (دست بسته)، لا (سوراخ ۱ سر نی آزاد)، سی (سوراخ ۱ و ۲ آزاد)، دو (سوراخ ۱ و ۲ و ۳ آزاد)، دو# (سوراخ ۱ و ۲ و ۳ و ۴ آزاد)، ر (سوراخ ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵)، می (دست باز).

  • پس غیث (تا فا)

دقیقاً همانند بم و اوج اما یک اکتاو بالاتر از اوج و دو اکتاو بالاتر از بم. سه نت اول (دو، ر و می) با غیث مشترک است. امکان اجرای نت آخر (لا = دست باز) معمولاً وجود ندارد و حتی نت سل نیز در نی‌های کوچک نامفهوم شنیده می‌شود.

 

 

برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید 

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از مترو قیطریه .



:: برچسب‌ها: ساز نی, ساز بادی, موسیقی, علم موسیقی



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 11:22
 

شنبه سیزدهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
گیتار رزوناتور

گیتار رزوناتور، گیتار آکوستیک با ساختاری خاص است که اجازه می دهد صدا با کمک یک یا چند مخروط فلزی تقویت شود و صدای بلند و به شدت قوی ایی را تولید کند. این گیتارها قبل از آمپلی فایرها ساخته شده بودند و از طریق صدای بلندی که در ابزارهای سنتی مثل شیپور و یا گروه ها و یا ارکسترهای رقص درام بود برای اجرا کمک می گرفتند تا بتوانند صدای تقویت شونده را ایجاد کنند.

ایده اصلی رزوناتور از اسخت صدای بسیار بلندی که از طریق اسپیکرهایی به شکل مخروط فلزی در بدنه گیتار در نظر گرفته شده است.رزوناتورها توسط ارتعاش سیم های گیتار از طریق پل (خرک پایین) به یک یا چند مخروط فلزی متخلل که به جای صفحه صدای گیتار است نیز تولید صدا می کند.

از دیدگاه آکوستیک ها، گیتار رزوناتور نسبت به گیتار آکوستیک معمولی مؤثرتر هستند. اگرچه ادعای اصلی صدای منحصر به فرد آنها به طور خاص به بلوز (blues) و موسیقی ویژه ایالت متحده (bluegrass) برمی گردد. امروزه آنها در هر نوع موسیقی استفاده می شود.

دو دسته گیتار رزوناتور عبارتند از:

  • گیتار به صورت منحنی (دایره وار) که به صورت معمول مثل گیتارهای آکوستیک یا الکتریک نواخته می شود ولیکن می توان مثل گیتار فولادی بر روی پاهایتان بگذارید و با اسلاید (وسیله کوچکی که روری سیم های گیتار کشیده می شود تا سیم های گیتار به ارتعاش درآیند) روی آن بکشید.
  • گیتار به شکل گردن مربعی که می توان مانند گیتار فولادی بر روی پاهایتان بگذارید و با اسلاید  روی سیم های آن بکشید.

سه طرح پایه ایی به نام های  Single cone، Tri-cone و Dobro برای این نوع گیتار وجود دارد.

دوبرو رزونانتور در اواخر دهه 20 میلادی که گیتار به عنوان یکی از سازهای اصلی موسیقی بلوز مطرح شده بود، طیف جدیدی از درخواست ها از سازندگان گیتار در آمریکاف مبنی بر ساخت نوعی از گیتار که صدای بلندتر و پرطنین تری داشته باشد و برای ضبط در استدیوهای ابتدایی آن زمان مناسب باشد، آغاز شد. برای اولین بار در سال 1920 گیتارهایی با بدنه آلومینیوم، با طراحی خاص سوراخ های صداف ساخته و عرضه گردید گه مورد توجه نوازندگان بلوز قرار گرفت. این گیتارها به دوبرو موسوم هستند و صدایی به اصطلاح تودماغی دارند. این ساز معمولاً با اسلاید (یک لوله فلزی یا شیشه ای که در یکی از انگشتان دست چپ نوازنده قرار می گیرد و نوازنده آن را روی سیم می لغزاند) نواخته می شود. این نوع گیتار نتها در برخی قطعات بلوز (به خصوص سبک دلتا بلز) و بلوگرس به کار می رود و در ایران بسیار بسیار به ندرت یافت می شوند.

بررسی انواع گیتار و معرفی گیتار مناسب برای نوازندگان تازه کار|گیتارو -  گیتارو

برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید 

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از مترو قیطریه .



:: برچسب‌ها: ساز گیتار, اموزش گیتار, اموزش موسیقی, قیطریه



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 11:10
 

شنبه سیزدهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
گام سل مینور در گیتار

آکورد سل مینور چیست و از چه نت هایی تشکیل شده است ؟ - لامینور

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید گام سل مینور متشکل از این نت ها می باشد .

که در آن نت می و نت سی بمل میشوند . 

برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید 

موسسه موسیقی مهراهنگ کیان تهرانبالاتر از مترو قیطریه 02122308760



:: برچسب‌ها: ساز گیتار, اموزش گیتار, اموزش موسیقی, قیطریه



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 11:2
 

سه شنبه نهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
معرفی ساز قانون

قانون یک ساز است متعلق به خانوادهٔ قدیمی سیتار (Cythare)، که در سده‌های میانه تحت عنوان Canon یا miocanon به اروپا برده شد. این ساز دارای یک جعبهٔ چوبی به شکل ذوزنقه‌است که به وسیلهٔ دو انگشت سبابه و دو مضراب (که میان حلقه‌ای که به انگشت کرده‌اند و خود انگشت قرار می‌گیرند) نواخته می‌شود.

در بخش‌های سازشناسی متون کهن موسیقی به‌سازی سه گوش، بیرون ساعد، با سطحی مجرد تنها، دارای هفتاد و دو وتر آن یک کوک می‌گرفته با تاری از ابریشم و گاه از روده و گاه از مفتول سیم اشارت رفته‌است که همانند چنگ نواخته می‌شده‌است. قانون از سازهایی است که از کهن در موسیقی ایرانی به کار می‌رفته و توانایی بیان گوشه‌های موسیقی ایرانی را دارد؛ ولی مدت مدیدی است که در سرزمین ما ناشناخته مانده، در حالی که در کشورهای همجوار سال‌ها است که از این ساز استفاده شده‌است. کمابیش از نیم قرن پیش تا کنون، موسیقی‌دانان ایرانی به اجرای این ساز روی آورده‌اند.

 

کتاب «آموزش ساز قانون» تالیفِ «ملیحه سعیدی» توسط نشر ماهور منتشر شد.



:: برچسب‌ها: ساز قانون, ساز, قانون, ساز گرون



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 15:10
 

سه شنبه نهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
در گام ها پنتاتونیک به چه معناست ؟

 

واژه پنتا در لغت به معنای 5 در زبان یونانی و تونیک به معنای نت است .

گام پنتاتونیک از پنج نت تشکیل شده است که با احتساب اکتاو شش نت می‌شوند. انواع مختلفی از گامهای پنتاتونیک وجود دارند که از موسیقی نواحی مختلف جهان پدید آمده‌اند. از هریک از درجات انواع گام‌های پنتاتونیک می‌توان پنج مد متفاوت دیگر ساخت. گام پنتاتونیک که یکی از تکنیک های گیتار الکتریک است ، شامل 5 نت می باشد.

برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید ...

آموزشگاه موسیقی مهر آهنگ کیان در تجریش | آدرس، تلفن، امتیاز و ... | بهترینو

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه بعد از بلوار صبا کوچه سینا 

 02122398760

 



:: برچسب‌ها: پنتاتونیک, گام در موسیقی, آموزش موسیقی, آموزشگاه موسیقی



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 14:42
 

سه شنبه نهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
معرفی ساز عود

بربت یا عود (همچنین رود)،سازی ایرانی از رده‌سازهای زهی زخمه‌ای است که در خاورمیانه و کشورهای عربیشمال آفریقا رواج دارد.

خاستگاه بربت با استناد به اکتشافات باستان‌شناسی به پنج هزار سال پیش، تمدن سومر و شهر اور بر می گردد. در نگاره‌های مصری به جای مانده از دوهزار سال پیش که نوازندگان را به تصویر کشیده‌اند این ساز دیده می‌شود. پس از آن بربط به دیگر نقاط خاورمیانه از جمله ایران و عربستان دوره پیش از اسلام هم راه پیدا می‌کند. از بربت نوازان بنام ایرانی می‌توان باربد، بامشاد، نکیسا و رامتین را نام برد. پس از اسلام و در پی خلافت اسلامی این ساز تکامل می یابد و گسترهٔ این ساز در سراسر جهان اسلام از چین تا اندلس گسترش میابد. در زمان حکومت عبدالرحمان دوم بر اندلس و دعوت او از یک نوازنده بنام به نام کمال‌الدین زریاب این ساز به اسپانیا وارد می‌شود. زریاب بربط را در این سرزمین گسترش و تکامل می‌دهد و از آمیختن این ساز با تار برای اولین ساز گیتار را می‌سازد. که هم‌اکنون سالانه در اسپانیا بزرگداشتی به نام زریاب برگزار می‌شود. پاکو دلوسیا از مشهورترین نوازندگان گیتار در جهان برای گرامیداشت یاد او قطعه‌ای به نام زریاب ساخته‌است.

آشنایی با ساز عود و اجزای مختلف این ساز



:: برچسب‌ها: ساز عود, آموزش, موسیقی, لذت موسیقی



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 14:41
 

سه شنبه نهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
یادگرفتن یک ساز، روند رشد مغز را سرعت می‌بخشد  

یادگرفتن یک ساز، روند رشد مغز را سرعت می‌بخشد

نورولوژیست ها در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، اخیرا تحقیقی را بر روی اثر نواختن آلات موسیقی بر رشد توانایی اجتماعی، احساسی و شناختی کودکان انجام داده‌اند. مطالعه نشان داد که یادگیری موسیقی، روند رشد مسیر شنوایی در مغز را سرعت می بخشد و کارایی آن را بهبود می‌دهد.
عسال حبیبی، مدیر تیم تحقیقاتی در مورد یافته‌های تیمش چنین می‌گوید “بر طبق این نتایج کودکانی که با ابزارهای موسیقی تمرین می‌کردند، در مقایسه با دو گروه شاهد دیگر، در پردازش صدا بسیار دقیق‌تر بودند.”
یادگرفتن یک ساز موسیقی، مغز را مانند ماهیچه‌ای تمرین می‌دهد. این مورد توسط محققانی در مرکز پزشکی بث دکونز اسرائیل در بوستون نیز نشان‌ داده‌ شده‌ است. آن‌ها کشف کردند که افراد موزیسین مغز بزرگتری نسبت به افرادی که تمرینات جدی موسیقیایی نداشته‌اند، دارند.

 

مقاله آموزشی ارسال شده توسط پانیذا فراهانی هنرجوی کلاسهای گیتار موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان .



:: برچسب‌ها: آهنگسازی, آموزش آهنگسازی, شغل آهنگسازی, تهران



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 14:32
 

سه شنبه نهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
موسیقی ... مقاله آموزشی هنرجوی موسسه

موسیقی (از عربی) یا موزیک (از زبان‌های اروپایی) یا آنچه در پارسی باستان خُنیا گفته می‌شد، یک نوع از هنر است که عناصر اصلی تشکیل‌دهندهٔ آن، صدا و سکوت است. عناصر اصلی تشکیل‌دهندهٔ موسیقی شامل زیروبمی (نَواک) (تعیین‌کنندهٔ ملودی و هارمونی) و ضرب‌آهنگ (ریتم) است. موسیقی را هنر بیان احساسات به وسیلهٔ آواها گفته‌اند که مهم‌ترین عوامل آن صدا و ریتم هستند و همچنین دانش ترکیب صداها به گونه‌ای که خوش‌آیند باشد و سبب انبساط و انقلاب روان شود.پیشینیان موسیقی را چنین تعریف کرده‌اند: معرفت الحان و آنچه التیام الحان بدان بود و بدان کامل شود. ارسطو موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی می‌دانسته و فیلسوفان اسلامی نیز این نظر را پذیرفته‌اند، همانند ابن سینا که در بخش ریاضی کتاب شفا از موسیقی نام برده‌است ولی از آنجا که همه ویژگی‌های موسیقی مانند ریاضی مسلم و غیرقابل تغییر نیست، بلکه ذوق و قریحهٔ سازنده و نوازنده هم در آن دخالت تام دارد، آن را هنر نیز می‌دانند.افلاطون: موسیقی یک ناموس اخلاقی است که روح به جهانیان، و بال به تفکر و جهش به تصور، و ربایش به غم و شادی و حیات به همه چیز می‌بخشد.

ارسطو: موسیقی حکمتی است که نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ عاجز است بنابراین آن را در قالب اصوات ظاهر می‌سازد.بتهوون: موسیقی مظهری است عالی‌تر از هر علم و فلسفه‌ای. موسیقی هنر زبان دل و روح بشر و عالی‌ترین تجلی قریحهٔ انسانی است.

بتهوون: آنجا که سخن از گفتن بازمی‌ماند موسیقی آغاز می‌شود.

لئوپددوفن: ریشه موسیقی به عهد کهن ارتباط دارد. در واقع همان روزی که انسان توانست برای نخستین بار خوشی‌ها ورنج‌های خود را با صدا نمایش دهد، مبدأ موسیقی به‌شمار می‌آید.

 

مقاله آموزشی ارسال شده توسط پانیذا فراهانی هنرجوی کلاسهای گیتار موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان .



:: برچسب‌ها: ساز گیتار, اموزش گیتار, اموزش موسیقی, قیطریه



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 14:30
 

سه شنبه نهم شهریور ۱۴۰۰

 
 
بین ریاضیات و موسیقی چه رابطه ای وجود دارد ؟؟

برای بسیاری از مردم ریاضی معمایی است.در مدرسه عدد و محاسبات یادمان می دهند و همه گمان می کنند که ویژگی ریاضی همین است.

این تصور با احساس وازدگی و بی علاقگی همراه است .و این باور را به وجود می آورد که ریاضیات موضوعی کاملا عقلانی ،مجرد ،سرد و بی روح است.

موسیقی چیزی است که با عاطفه سرو کار دارد و در زندگی روز مره وجود دارد .هرکس زمانی آهنگی زیر لب زمزمه کرد کلید پیانویی را فشار داده یا در فلوتی دمیده و در نتیجه موسیقی بوجود آورده است .موسیقی راهی برایبیان احساسات و بخشی از زندگی همه است.و مردم می توانند با آن ارتباط برقرار کنند .

از این رو ،انگیزه ی بررسی ارتباط بین این دو موضوع به ظاهر متضاد چندان واضح نیست و معلوم نیست در کدام جنبه های این موضوع ها چنین رابطه ای را باید جستجو کرد ؟علاوه بر این ،اگر هم بپذیریم که جنبه هایی از موسیقی مانند ضرب آهنگ (ریتم) و زیر و بم با موسیقی ریاضیات ارتباط دارد .پذیرفتن جنبه های موسیقیایی در ریاضیات بسیار دشوار تر است . بنظر نمی رسد که شمارش پذیری و نظم سنگین ریاضی انطباقی با الگو های هنری داشته باشد .

اما جنبه های متفاوتی موجود است که نشان از این نوع ارتباط دارند.نخست ،پژوهش نشان می دهد کودکانی که پیانو می نوازند در جور چینی ،بازی شطرنج و استنتاج ریاضی از مهارت های استدلالی بهتری برخوردار هستند . دوم در بررسی خاصی مشاهده شده است که درصد دانشجویان ریاضی که در دوره کارشناسی در دانشگاه درشس موسیقی کگرفته اند یازده درصد بیشتر از مقدار میانگین برای همه ی دانمشجویان است . این تمایل ریاضی _دان ها به موسیقی پدیده ای تازه نیست و پیش از این در 1925 بلوخ به آن اشاره کرده بود .

مقاله آموزشی ارسال شده توسط پانیذا فراهانی هنرجوی کلاسهای گیتار موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان .

 



:: برچسب‌ها: موسسه موسیقی, اموزش موسیقی درتهران, استاد موسیقی, اموزش مربی گری



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 14:28
 

یکشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۰

 
 
چرا گرم کردن دست قبل از تمرین مهم است ؟؟

1.پیشگیری از آسیب دیدگی ماهیچه ها ی دست ،تارهای صوتی یا کل بدن 

2.بهبود عملکرد نوازندگی یا خوانندگی در دراز مدت

3.بهبود حافظه عضلانی

4.بهبود تمرکز 

 

آهنگ به سوی تو برای پیانو دیدئو dideo

 

برای آموزش های  بیشتر با ما همراه باشید .

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه . 

02122398760 .



:: برچسب‌ها: تمرین موسیقی, تمرین قطعه جدید, تمرین و تکرار, پیشرفت



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 16:34
 

یکشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۰

 
 
روش تمرین قطعه ی جدید

نکته‌ی اول در هنگام یادگیری قطعه‌ی جدید این است که با خودتان روراست باشید. اگر در اجرای تکنیکی هنوز مشکل دارید برگردید به برنامه‌ریزی تمرینی که تهیه کرده‌اید و آن تکنیک را در برنامه‌ی روزانه‌ی تمرینتان بگنجانید. یا اگر میدانید هنوز به سطح قابل قبولی از اجرای قطعه نرسیده‌اید همچنان به تمرین کردن ادامه دهید.

  • اولین کاری که هنگام شروع یادگیری یک قطعه‌ی جدید می‌کنید این است که تعداد کل میزان‌های قطعه را بشمارید. بسیاری از نت نگاری های استاندارد در بالای میزان‌ها شماره‌ی آن آورده شده است و شما می‌توانید با نگاه به چند میزان انتهایی قطعه از تعداد کل میزان‌ها اطلاع پیدا کنید. تعداد کل میزان‌های قطعه را در فیلد مربوطه در فایل بنویسید. این کار باعث می‌شود که بتوانید برنامه‌ریزی و زمان بندی دقیقی برای اجرای قطعه داشته باشید.

 

  • قدم بعدی به دست آوردن گام قطعه است، شما با دانستن گام قطعه و مدولاسیون‌هایی که در قطعه رخ می‌دهند می‌توانید دید کامل تری از حس و حال، پوزیشن ها، انگشت گذاری ها، آکورد ها و… داشته باشید و همچنین از اشتباهاتی که ممکن است به‌واسطه‌ی نادیده گرفتن علائم تغییردهنده‌ی هر گام رخ دهد جلوگیری کنید. به این صورت زمان زیادی را می‌توانید ذخیره کنید و تمرین مفیدتر و با تمرکز بیشتری داشته باشید.

  • قدم سوم برای شروع یادگیری یک قطعه بررسی اجمالی آن است، پیش از آنکه ساز به دست بگیرید نت قطعه‌ی مورد نظر را چند بار مرور کنید و سعی کنید تکنیک‌های مهم آن را استخراج کنید، تکنیک‌هایی که در آن مشکل دارید در برنامه‌ی تمرین روزانه‌ی خود بگنجانید. پس از اینکه شناخت کلی نسبت به قطعه پیدا کردید فهرستی از تکنیک‌های مهم به کار رفته در قطعه را در فیلد مربوطه در فایل بنویسید.
  • قدم چهارم در آنالیز قطعه پیدا کردن آکوردهای قطعه است. وقتی شما گام قطعه را پیدا می‌کنید می‌توانید بیشتر آکوردهای به کار رفته در قطعه را نیز حدس بزنید، البته اگر تجربه و دانش کافی این کار را داشته باشید.
  •  
  • برای آموزش های  بیشتر با ما همراه باشید .

    موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه . 

    02122398760 .

  •  


:: برچسب‌ها: تمرین موسیقی, تمرین قطعه جدید, تمرین و تکرار, پیشرفت



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 16:27
 

شنبه ششم شهریور ۱۴۰۰

 
 
همنوازی یا گروه نوازی

.همنوازی یا گروه‌نوازی, همان نوازندگی هماهنگ جمعی است که در اصطلاح موسیقیایی به آن 'آنسامبل 'گفته می‌شود ;یعنی دو یا چندین نوازنده با سازهای مختلف به کار گروهی می‌پردازند

آهنگسازی با کامپیوتر



:: برچسب‌ها: گروه موسیقی, همنوازی, آنسامبل, گروه نوازی



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 11:48
 

شنبه ششم شهریور ۱۴۰۰

 
 
موتسارت؛ نابغه هنر کلاسیک و پیرو موسیقی باخ

 

موتسارت از جمله نوابغ و بزرگان موسیقی کلاسیک جهان به شمار می‌آید که خیلی زود و از ابتدای کودکی خلاقیت و استعداد خود را در زمینه آهنگسازی به منصه ظهور رساند و در تمام سبک‌های مرسوم در دوران زندگی‌اش به تصنیف موسیقی پرداخت و تاثیر بسیاری در این حوزه به یادگار نهاد.

ولفگانگ آمادئوس موتسارت متولد ۲۷ ژانویه ۱۷۵۶ میلادی آهنگساز اتریشی و از بزرگترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک بود. او در زندگی بسیار کوتاه خود ۶۲۶ شاهکار موسیقی در سبک اپرا، سمفونی، کنسرت، کلیسایی، سونات، دیورتیم و سرناد از خود باقی گذاشت. او از ۳ سالگی شروع به آهنگسازی کرد، در ۷ سالگی نخستین سمفونی و در ۱۲ سالگی نخستین اپرای کامل خود را نوشت. او از پنج سالگی مشهور به یک بچه نابغه شد و در تمام اروپا بسیار معروف بود.

خود موتسارت ترجیح می داد که به نام ولفگانگ امادی موتسارت شناخته شود و همیشه بالای هر صفحه کارش را با این اسم امضا می کرد. پدرش لئوپولد که در دربار اسقف خدمت می کرد، آهنگساز و ویلنیست بسیار مشهوری بود. از همان اوان کودکی ولفگانگ چنان نبوغی از خود نشان داد که پدرش همه کار خود را رها کرد و به طور جدی و مستمر به آموزش فرزندش پرداخت. موتسارت پیش از رسیدن به ۱۲ سالگی نوازنده ای چیره دست در پیانو،

ویلن و ارگ شد.

موتسارت؛ نابغه هنر کلاسیک و پیرو موسیقی باخ

 

برای آموزش های  بیشتر با ما همراه باشید .

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه . 

02122398760 .



:: برچسب‌ها: موتسارت, آهنگساز, کودک, موسیقی کودک



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 11:42
 

سه شنبه دوم شهریور ۱۴۰۰

 
 
دلیل محبوبیت ساز گیتار در بین موسیقی دوستان

1- رابطه ی تنوع و محبوبیت ساز گیتار

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت گیتار شده است، تنوع در مدل های آن است.گیتار انواع مختلفی دارد.در حالت کلی گیتارها به دو دسته ی الکتریک و

آکوستیک تقسیم می شوند. با هر دسته می توان سبک های متفاوتی را نواخت و هر نوع سلیقه ای با آن قابل اجراست.

موسسه موسیقی مهر آهنگ کیان | سنجاق

 

2- قابل حمل بودن

قابل حمل بودن گیتار یکی از مهمترین علت‌های محبوبیت آن است.برخلاف پیانو و درام و ساز های دیگر که سنگین هستند و امکان حمل آنها وجود ندارد، گیتار را می‌توانید به هرجایی که می‌خواهید ببرید. به همین دلیل در هر جمعی که باشید، این صدای گیتار است که می‌تواند باعث ایجاد صمیمیت در جمع دوستان و یا خانواده باشد.

3- اقتصادی بودن هزینه  و محبوبیت

یکی از ویژگی‌های خوب این ساز ارزان بودن آن نسبت به سازهای دیگر مانند پیانو است. این ویژگی باعث می‌شود تعداد بیش‌تری از افراد، تشویق به خرید گیتار و یادگیری آن شوند.

4- محبوبیت گیتار بین آهنگسازان

آهنگسازی هنری است که با خلق و تولید اثر سروکار دارد از آنجا که انسان ذاتا علاقه دارد خود خلاق باشد، اکثر علاقه مندان به موسیقی گرایش زیادی به آهنگسازی و به طبع آهنگساز شدن دارند. برخلاف باور عمومی آهگسازی صرفا به ساخت یک ملودی ختم نمی‌شود .یک آهنگساز با توجه به دانش موسیقیایی خود یک اثر هنری را می‌سازد ،اثری که در آن ساختار هارمونیکی،همراهی مناسب و... وجود دارد. با این ساز آهنگسازان به راحتی و سرعت مناسب قادر به ساختن ملودی و هارمونی آهنگ های خود هستند.

5- یادگیری سریع

بی شک یکی از علت های اصلی محبوبیت ساز گیتار، یادگیری سریع آن می‌باشد. به خاطر قابلیت‌های این ساز و وجود منابع بسیار برای یادگیری، با سرعت خوبی می توان آن را یادگرفت. این سرعت در پیشرفت ، باعث ایجاد علاقه مندی بیشتر به موسیقی و ساز می شود و افراد را شیفته نوازندگی می کند. اگر شما از افراد کم حوصله هستید و خیلی سریع می خواهید یک ساز را یادبگیرید، گیتار بهترین پیشنهاد برای شماست. 

البته برای رسیدن به سطح حرفه ای یا تبدیل شدن به یک گیتاریست به صبور ،تمرین و پشتکار فراوان نیاز دارید 

6- جذابیت گیتار در همراهی آواز

و اما مهترین قابلیتی که باعث محبوبیت ساز گیتار شده است می‌توان به گستره صدایی خوب و قابلیت خاص این ساز برای اجرای ریتم و نت ها اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود تا بتوان با این ساز خواندن و آواز را نیز همراه کرد. اگرشما اهل موسیقی باشید حتما این موضوع را  می‌دانید که سازهای کمی قابلیت همراهی صدا را دارند. با گیتار و پیانو و تعداد محدودی از دیگر سازها می‌توان بخش آوازی را همراهی کرد و در اصطلاح این سازها به عنوان بخش همراهی به کمک خواننده می آیند و به او در خلق تصاویر صوتی زیبا کمک می‌کنند.

برای آموزش های  بیشتر با ما همراه باشید .

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه . 

02122398760 .



:: برچسب‌ها: ساز گیتار, اموزش گیتار, اموزش موسیقی, قیطریه



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 13:14
 

سه شنبه دوم شهریور ۱۴۰۰

 
 
ساز مناسب برای رده های سنی مختلف

قبل از اینکه فرزندتان را به کلاس موسیقی بفرستید به نکات زیر توجه کنید:

  •  فیزیک بدنی و جسه کودکتان متناسب با اندازه سازی باشد که می خواهد یاد بگیرد هر سازی مناسب جسه بچه ها نیست ساز هایی که وزن و اندازه زیادی دارند که کودک باید ساز را برای نواختن کنترل کند. مانند گیتار و تار برای سنین زیر 7 سال مناسب نیستند. بعضی از سازها مانند تار و ویولون در اندازه های کوچک تر از سایز واقعی ساخته می شوند که کودکان بتوانند با آن تمرین کنند.
  •  میزان توجه و درک کودکتان و همچنین میزان علاقه ایی که به یادگیری موسیقی نشان می دهد
  •  نوع کلاسی که می خواهید فرزندتان را برای آموزش موسیقی ثبت نام کنید مثلا آموزشگاه موسیقی یا کلاس خصوصی در خانه
  •  سازهای بادی که نیاز به نف زیادی دارد مانند نی و ترومپت به دلیل کوچک بودن ریه بچه ها برایشان دشوار است و برای بچه های زیر 10 سال مناسب نمی باشند.
  • سن  تقریبی شروع یادگیری موسیقی برای سازهای مختلف:

نام سازسن مناسب برای شروع
پیانو     4-5
گیتار     7-9
ویولون و کمانچه     9-10
خوانندگی و سلفژ     10-12
فلوت     7+
نی     10+
تار     9-10
سه تار      7+
سنتور     9+
تنبک و درام

     6-7

  • توجه داشته باشید که استعداد و توانایی افراد مختلف متفاوت است بنابراین زمان و ساز و سن دقیق برای هرکودک نمیتوان تعیین کرد 
  • صبور باشید و استعداد کودک خود را بشناسید .

 

  • برای آموزش های  بیشتر با ما همراه باشید .

    موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه . 

    02122398760 .



:: برچسب‌ها: موسیقی کودک, کلاس ارف, آموزش موسیقی کودک, قیطریه



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 12:51
 

سه شنبه دوم شهریور ۱۴۰۰

 
 
بهترین سن برای شروع آموزش موسیقی

سوالی که همیشه برای والدین پیش می آید این است که بهترین سن شروع آموزش موسیقی برای فرستادن فرزندشان به کلاس موسیقی چیست. همه والدین دوس دارند استعدادهای ذاتی فرزندشان را کشف کنند تا زمینه موفقیت فرزندشان را فراهم کنند. استعدادهای شگفت انگیز در زمینه موسیقی در کودکان وجود دارد که با کشف آن ها و پرداختن به آن می توان یک نابغه موسیقی از کودک ساخت. نمونه بارز این مورد در موسیقی، موتزارت آهنگساز معروف اتریشی می باشد که در 10 سالگی اولین سمفونی خود را ساخت استعداد موتزارت توسط خواهرش کشف شد و ازسنین پایین به آن پرداخته شد.
یک عدد ثابت و قطعی برای بهترین سن شروع آموزش موسیقی وجود ندارد. سن شروع آموزش موسیقی برای هر ساز مختلف و بستگی به شرایط وعلایق هرفرد دارد. معمولا از سنین 3 تا 9 سالگی برای وارد کردن کودک به فضای موسیقی مناسب می باشد.

مزایای یادگیرری موسیقی در سنین پایین

موسیقی می تواند به تخلیه و ابراز احساسات کودک کمک زیادی کند. کودکان می توانند در فرایند یادگیری موسیقی خلاقیت خود را افزایش دهند، مهارت های اجتماعی بیشتری یاد بگیرند و نوه برخورد با مشکلات را در تمرین ها و چالش های موسیقی بیاموزند. در اینجا به چهار مورد از مزایای آموزش موسیقی در سنین پایین می پردازیم.

1-افزایش فعالیت مغز

2- افزایش اعتماد به نفس و خودباوری

3- عملکرد بهتر در زمینه های درسی

4- یادگیری بهتر زبان

 

برای آموزش های  بیشتر با ما همراه باشید .

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه . 

02122398760 .



:: برچسب‌ها: سن موسیقی, موسیقی کودک, استاد موسیقی کودک, استاد خانم



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 12:47
 

سه شنبه دوم شهریور ۱۴۰۰

 
 
معرفی ساز ویولنسل

(به انگلیسی: cello) : 

از ساز های زهی و آرشه ای از خانواده ی ویولن می باشد .

ویولنسل از ویولن و ویولا (ویولن آلتو) بزرگ‌تر است. در هنگام اجرا، این ساز در بین دو پای نوازنده قرار می‌گیرد و از طرفی دیگر، توسط میله‌ای که در انتهای آن تعبیه شده، روی زمین استوار می‌شود. 

 کوک سیم‌های این ساز به‌ترتیب از زیر به بم عبارت است از: لا (سیم اول)، رِ (سیم دوم)، سُل (سیم سوم)، دو (سیم چهارم) سیم‌های ویولنسل نسبت به سیم‌های ویولا یک اکتاو بم‌تر کوک می‌شوند.

 بکارگیری این ساز در تک نوازی، در گروه موسیقی مجلسی و همچنین در بخش زهی های یک ارکستر متداول است.

برای آموزش های  بیشتر با ما همراه باشید .

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه . 

02122398760 .



:: برچسب‌ها: ساز ویولنسل, آموزش موسیقی, تهران قیطریه, موزیسین



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 12:41
 

سه شنبه دوم شهریور ۱۴۰۰

 
 
صدای قلب یک بیمار با ملودی موسیقی ایرانی همراه شد

آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «دال» به مناسبت روز پزشک اقدام به تولید یک ملودی دیگر با استفاده از صدای واقعی ضربان قلب یک بیمار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شایان شکرآبی پزشک عمومی و از هنرمندان فعال حوزه موسیقی که طی سال‌های اخیر علاوه بر حضور در حرفه پزشکی به عنوان آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «دال» نیز به فعالیت مشغول است بار دیگر قصد دارد در ساخت و تنظیم این قطعات صداهای بیماری‌های قلب را با موسیقی ایرانی تلفیق کند.

آهنگ «S4» به عنوان یک مثال از این مجموعه با بهره‌گیری از چهارمضراب ماهور درویش‌خان پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. این صدای غیرطبیعی درست قبل از شنیده شدن صدای اول قلب؛ هنگام انقباض دهلیزها شنیده می‌شود. در واقع صدای چهارم حاصل برخورد خون پمپ شده به بطنی سفت و نارساست.

این نوازنده پیانو چندی پیش بود که در گفتگو با خبرنگار مهر، از ساخت و تنظیم قطعاتی بر اساس صداهای بیماری‌های قلبی با در نظر گرفتن چارچوب‌های موسیقی اصیل ایرانی خبر داده و گفته بود: در ساخت و تنظیم این قطعات صداهای ضبط شده از تپش قلب بیماران دچار بیماری‌های قلبی را با موسیقی اصیل ایرانی تلفیق کرده‌ام. من در این آثار تلاش کرده‌ام از نواها و سازهای بومی ایران استفاده و این موسیقی را با سازهای استاندارد غربی نیز ترکیب کنم. این ایده می‌تواند جنبه کمک آموزشی برای دانشجویان پزشکی و پرستاری جهت یادگیری صداهای قلب در حالت‌های مختلف داشته باشد.



:: برچسب‌ها: آهنگسازی, آموزش آهنگسازی, شغل آهنگسازی, تهران



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 12:39
 

سه شنبه دوم شهریور ۱۴۰۰

 
 
«دان اورلی» نوازنده گیتار و خواننده گروه «اورلی برادرز» درگذشت

یکی از اعضای خانواده این خواننده در گفت و گو با «لس آنجلس تایمز» خبر درگذشت او را تایید کرده است اما علت درگذشت او هنوز اعلام نشده است.


 
«دان» و «فیل» که یکی از بزرگترین همکاری‌های خوانندگی موسیقی را شکل داده‌ بودند، در فاصله دهه ۵۰ تا ۶۰ با انتشار قطعات مختلفی به موفقیت‌ در سطح جهانی دست‌ یافتند.
 
هماهنگی بین صدا و نوازندگی این دو برادر تاثیرات شگرفی بر سایر گروه‌های موسیقی مشهور ایجاد کرد.
 
این دو توسط مجله «رولینگ استونز» به عنوان «مهم‌ترین گروه راک با دو خواننده» توصیف شده بودند.
 
«اورلی برادرز» در نخستین سال تاسیس سالن مشاهیر راک اند رول در سال ۱۹۸۶ در کنار افرادی همچون «الویس پریسلی» انتخاب شدند و در سال ۱۹۹۷ در مراسم جوایز گرمی، جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کردند.
 
«فیل» که دو سال کوچکتر از «دان» بود در سال ۲۰۱۴ و در سن ۷۴ سالگی درگذشت.



:: برچسب‌ها: ساز گیتار, اموزش گیتار, اموزش موسیقی, قیطریه



نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان در ساعت 12:35
 
 




 
 

موسسه هنری موسیقی مهر آهنگ کیان با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۷ با مدیریت کیان بزرگمهری(آهنگساز،مدرس دانشگاه و مولف کتابهای آموزش موسیقی)و به هدف بالابردن سطح شناخت کلی جامعه نسبت به موسیقی تاسیس شده و آغاز به فعالیت نموده است.
این نشریه اینترنتی نیز از سمت موسسه مهر آهنگ کیان به جهت ارائه مقالات آموزش موسیقی در راستای افزایش معلومات عمومی و اطلاعات کلی موسیقایی علاقمندان به این هنر، راه اندازی شده است.
ما را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع سازید.

ایمیل مدیر : kbfard1983@yahoo.com

 



 

 

 

صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.:: Design Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.