|
|
|
|
|
| |
|
 |
|
|
|
| |
|
 |
|
| قیطریه , استاد موسیقی , آموزش موسیقی , موسسه موسیقی , اموزش موسیقی , ساز گیتار , اموزش گیتار , اموزش موسیقی درتهران , اموزش مربی گری , استادگیتار , آهنگسازی , موسیقی کودک , تهران , آموزش آهنگسازی , شغل آهنگسازی , آموزش موسیقی کودک , آموزش گیتار , آموزش , موسیقی , نوازنده , |
|
|
|
 |
|
|
RSS |
| |
| |
|
|
|
| |
 |
|
نشریه دیجیتالی موسسه مهر آهنگ کیان
مجله اینترنتی آموزشگاه موسیقی مهر آهنگ کیان |
|
|
|
|
|
| |
|
|
| |
|
سه شنبه بیست و نهم تیر ۱۴۰۰ |
|
|
| |
|
معرفی اساتید موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان ۱ |
| استاد کیان بزرگمهری آهنگساز و مدرس دانشگاه . مدیر مسئول موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان . | 
| صاحب اثر و آهنگساز آلبوم موسیقی آرامش شب ساحلی 
| نویسنده کتاب آموزش اصولی آهنگسازی با کامپیوتر . 
|
و مدرس دوره های آموزش آهنگسازی در موسسه مهرآهنگ کیان . برای مشاهده لیست کامل تالیفات منتشر شده ایشون لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید ... تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه . 02122398760
:: برچسبها:
استاد کیان بزرگمهری,
مدیرمسئول,
آموزش موسیقی,
آهنگسازی
ادامه ی مطلب ...
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 10:53 |
|
|
| |
|
|
|
سه شنبه بیست و نهم تیر ۱۴۰۰ |
|
|
| |
|
نام سیم های گیتار |

سیم های گیتار از پایین به بالا شمرده می شوند به این ترتیب که پایین ترین سیم ،سیم 1 و بعد از آن سیم 2 و تا سیم 6 که بالاترین سیم است ادامه دارد . همچنین سیم 1 بالاترین اکتاو و سیم 6 پایین ترین اکتاو می باشد . سیم های گیتار به ترتیبی که در تصویر مشاهده میکنید سیم 1 می ، سیبم 2 سی ،سیم 3 سل،سیم 4 ر ،سیم 5 لا ، سیم 6 می ، می باشد . اینها صدای سیم ها در حالت دست باز (بدون گرفتن نت و آکورد روی سیم ها و گیتار ) هستند . برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید .. موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه 02122398760
:: برچسبها:
سیم های گیتار,
آموزش گیتار,
موسیقی,
استاد گیتار
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 13:39 |
|
|
| |
|
|
|
یکشنبه بیست و هفتم تیر ۱۴۰۰ |
|
|
| |
|
یادگیری موسیقی (ساز ) چقدر زمان لازم دارد ؟ |
هر کسی که بخواهد برای اولین بار در عرصه ی موسیقی شروع به فعالیت کند با این سوال رو به رو میشود که برای یادگیری چقدر زمان لازم است ؟ و یا بعد از چه مدت زمانی به تسلط به ساز دست پیدا میکنند . در جواب این سوال باید بگویم که یادگیری ،پیشرفت و تسلط در موسیقی برای افراد مختلف متفاوت است و ما هرگز نمیتوانیم زمان مشخصی برای آموزش و تسلط برای شما تعیین کنیم . باید به شما بگوییم که مهم تر از هر چیزی در این راه ،خودتان یعنی میزان هدفمندی و پشتکار شماست . همچنین بخاطر داشته باشید که آموزش آکادمیک موسیقی مسیری بی انتها دارد بنابر این صبوری و تمرین مکرر را از شما میطلبد . عواملی که میتواند به پیشرفت شما سرعت ببخشد 1. هدفمندی 2.علاقه به ساز 3. انتخاب استاد مناسب 4.سن آموزش برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید .. موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه 02122398760 
:: برچسبها:
موسسه موسیقی,
اموزش موسیقی درتهران,
استاد موسیقی,
اموزش مربی گری
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 14:42 |
|
|
| |
|
|
|
یکشنبه بیست و هفتم تیر ۱۴۰۰ |
|
|
| |
|
موسیقی ارف کودکان |
موسیقی ارف کودکان چیست ؟«اُرف» بهترین و شیرین ترین روش برای تعلیم موسیقی به کودکان است. بر اساس تحقیقات انجام شده موسیقی بر روح انسان اثرگذار است. آرامش فکری و دوری از اضطراب با موسیقی امکان پذیر است . برای بهره مندی از مزایای بی شمار موسیقی، بهتر است از دوران کودکی به تعلیم آن پرداخت. ارف کودکان، آموزش موسیقی به کودکانی است که به لحاظ سنی نمی توانند از آموزش های تخصصی موسیقی بهره کافی را ببرند. آموزش موسیقی از سنین 3 تا 6 سالگی شروع شده و تا 7 سالگی سازهای ابتدایی را می توان آموخت. آموزش کودکان برای نواختن سازهای جدی از 5 سالگی و بالاتر موفقیت آمیزتر است. تکنیک ارف کودکان در این تکنیک با استفاده از : - اسامی شخصیت های مورد علاقه کودکان،
- حیوانات،
- دست زدن،
- پایکوبی و دیگر محرک ها، به صورت غیر مستقیم نت خوانی و ریتم در موسیقی آموزش داده می شود.
آمیختگی و ترکیب حرکات و ریتم های موزون تدریجی است و به درک موسیقیایی کودک کمک می کند. سازهای مورد استفاده در ارف کودکان برگرفته از سازهای بومی ملل است که دیدن و نواختن آن برای کودکان هیجانی خاص دارد. اساس سازها همانند دیگر سازهای آموزشی است ولی روش استفاده با خلاقیتی متفاوت همراه است. موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان برگزار کننده دوره های تخصصی موسیقی کودک به همراه مشاوره کودک می باشد . (کلاس ها بصورت کاملا خصوصی می باشند ) برای اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر موسسه تماس حاصل فرمایید . 02122398760 
:: برچسبها:
موسیقی کودک,
کلاس ارف,
آموزش موسیقی کودک,
قیطریه
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 12:59 |
|
|
| |
|
|
|
سه شنبه بیست و دوم تیر ۱۴۰۰ |
|
|
| |
|
نقطه در کنار نت و تاثیر آن روی نت |
زمانی که نقطه در کنار نت (سمت راست آن ) قرار میگرید به این معناست که نصف ارزش زمانی آن نت به آن اضافه شود . به عنوان مثال چنانچه نقطه در کنار یک نُت چهارضربی قرار گیرد، نصف ارزش آن (یعنی دو ضرب) را به آن افزوده و ارزش زمانی نت حاصله، که نقطهدار خوانده میشود، را به شش ضرب تغییر میدهد. یا مثلا اگر در کنار یک نت سفید که دو ضرب می باشد قرار بگیرد ،یک ضرب به آن اضافه می شود و به یک نت سه ضربی تبدیل می شود . 
برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید . 02122398760
:: برچسبها:
موسسه موسیقی,
اموزش موسیقی درتهران,
استاد موسیقی,
نقطه در کنار نت
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 14:14 |
|
|
| |
|
|
|
سه شنبه بیست و دوم تیر ۱۴۰۰ |
|
|
| |
|
عوامل موثر بر یادگیری و پیشرفت در زمینه موسیقی |
پیشینه فراگیری هرچیزی عشق است . بهتر است ابتدا علاقه خود را پیدا کنید . بعد از آن برای خودتان هدف تعیین کنید . آنچه که بر اساس تجربه ی اساتید موسیقی پس از سالها ممارست و کار با هنرجویان موسیقی مشخص است، پیشرفت هر شخص به نسبت استعداد یادگیری آن شخص متفاوت است. اما چیزی که مهم تر از استعداد می باشد پشتکار و ممارست است و تمامی روش های آموزشی نیز مفید خواهد بود. تمرینات مداوم به صورت روزانه حتی اگر 15 دقیقه در روز باشد رابطه مستقیم با سرعت و کیفیت یادگیری شما خواهد داشت و بسیار بیشتر از تمرینات طولانی اما منقطع و با فواصل نامنظم بر روی یادگیری شما موثر خواهد بود. استادی که موسیقی آموزش می دهد علاوه بر تجارت و تسلط بر ساز مورد نظر باید بتواند با تدریس و دادن تمرین های مناسب و به جا به پیشرفت نوازنده کمک کند و نکته سنج و مبتکر باشد و توانایی بالایی در ارتباط با هنرجویان داشته باشد. موسسه موسیقی مهراهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه . 02122398760
:: برچسبها:
موسسه موسیقی,
اموزش موسیقی درتهران,
استاد موسیقی,
اموزش مربی گری
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 13:44 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
دوران باروک در موسیقی کلاسیک |
این دوره مابین سالهای 1600 تا 1760 میلادی واقع شده. باروک (Baroque) در لغت به معنی “مروارید نامنظم” هست. در حقیقت این موسیقی دارای تزئینات بسیار زیاد هست و همین طور ساختار پلی فونیک داره یعنی از ترکیب همزمان چند ملودی تشکیل شده. نکته دیگه یکنواختی تم و ریتم در طول آهنگهاست که حس ثابتی رو در شنونده القا می کند. بسیاری از اصطلاحات و مفاهیم موسیقی امروز در این دوره به وجود اومده. اپرا یا همون موسیقی نمایشی که در اواخر رنسانس ابداع شد، در این دوره اهمیت زیادی پیدا کرد. علاوه بر سازهای بادی و زهی معمول اون زمان، ارگ نقش مهمی در آهنگها ایفا میکنه. مشهورترین آهنگساز دوران باروک، موسیقیدان بزرگ آلمانی یوهان سباستین باخ هست که به خاطر تاثیر زیادش بر آهنگسازان نسلهای بعد، گاهی به عنوان بزرگترین موسیقیدان کل تاریخ ازش یاد میشه. آهنگسازان ایتالیایی ویوالدی، آلبینونی و مونتوردی و همین طور دیگر آهنگساز آلمانی یعنی هندل از چهره های مشهور دوره باروک هستند. آداجیو (آلبینونی) ایر (باخ) تمهایی از باروک (باخ) تابستان (ویوالدی) زمستان (ویوالدی) برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید موسسه موسیقی مهراهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه 02122398760
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 18:44 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
دوران کلاسیک مدرن |
موسیقی این دوره که مختص قرن بیستم هست با ادامه آثار رمانتیک شروع شد و تحت تاثیر مدرنیسم قرن بیستم قرار گرفت. شرح این تاثیرات که به شکل های بسیار مختلف در موسیقی کلاسیک ( و بقیه هنرها) وارد شدند در این مقال نمی گنجه. شاید فقط بشه گفت که به طور کلی ناموزونی (dissonance) کم کم جای هم آهنگی (consonance) رو گرفت (البته شاید ترجمه فارسی این دو کلمه خیلی معنی رو خوب منتقل نکنه). سرگی راخمانینف، دیمیتری شوستاکوویچ، ایگور استراوینسکی، کارل ارف، ریچارد اشتراوس، جرج گرشوین و آرنولد شونبرگ از آهنگسازان مطرح این دوره هستند. باید گفت که این دوره رو میشه دوره زوال تدریجی موسیقی کلاسیک و جایگزینی اون با انواع موسیقی مدرن نامگذاری کرد. قطعه ای برای پیانو (راخمانینف) سوییت برای ارکستر (شوستاکوویچ) کارمینا (کارل ارف) یک آمریکایی در پاریس (گرشوین) برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید موسسه موسیقی مهراهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه 02122398760
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 18:42 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
دوران رمانتیک در موسیقی کلاسیک |
دوران رمانتیک در موسیقی کلاسیکدوره رمانتیک بین سالهای 1815 تا 1910 میلادی واقع شده. کارهای این دوره بیشتر تحت تاثیر احساسات عاشقانه و خیال پردازیهای شاعرانه آهنگسازان ساخته شده. موسیقی از نظر ساختار شبیه به کارهای دوره کلاسیک هست ولی بیشتر به تم و ملودی توجه شده و هارمونی متنوع تر هست. الهام ادبی بیشتر در موسیقی به چشم میخوره و از سرود یا ترانه بیشتر استفاده میشه. تعداد آهنگسازان بزرگ این دوره خیلی بیشتر از بقیه دوره هاست. شوبرت، شوپن، شومان، برامس، یوهان اشتراوس، پاگانینی، روسینی، چایکوفسکی، بیزه، وردی، وگنر، لیست، مندلسون، البنیز، دورژاک، افن باخ، سن سان، گریگ، الگار، دبوسی، موسرگسکی، ریمسکی کورساکف و مالر از موسیقیدانان مشهور این دوره هستند. ضمناً کارهای آخر بتهوون (مثل سمفونی معروف شماره 9) هم حال و هوای رمانتیک دارند. دریاچه قو (چایکوفسکی) نکتورن شماره 2 (شوپن) سمفونی شماره 3 (برامس) رقص شماره 5 مجار (برامس) آرایشگر شهر سویل (روسینی) سمفونی دنیای نو (دورژاک) دانوب آبی (اشتراوس) ارفه در دوزخ (افن باخ) پرواز زنبور عسل (ریمسکی کورساکف) برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید موسسه موسیقی مهراهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه 02122398760
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 18:34 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
ارزش تمرین در موسیقی |

می دانیم که بدون تمرین هیچ چیزی فراگیر نمی شود . تمرین در موسیقی برای فراگیری و ر سیدن به درجه ی نوازندگی از اهمیت زیادی برخوردار است . البته بسیار مهم است که تمرین لذت بخش باشد که پیشینه آن علاقه به موسیقی ،علاقه به ساز خود و همچنین استاد خوب و با تجربه است . به پیشنهاد من برای تمرین زمان و ساعت تعیین کنید . میتوانید از پارت های 45 دقیقه ای تمرین استفاده کنید و بعد از آن به اندازه 10 تا 15 دقیقه به خودتان استراحت بدهید . اولین کاری که باید انجام دهید این است که هر زمان برای یادگیری تکنیک جدید است و شروع با آرامی باید انجام گیرد. این برای موسیقی، هنرهای رزمی، هنرهای تجسمی و هر چیزی که نیاز به سطح بالایی از هماهنگی فیزیکی دارد، صادق است. به آرامی شروع کنید تا بتوانید آرامش داشته باشید و تکنیک خود را مشاهده کنید. از آنجا که ما به آرامی شروع می کنیم، خطاها در تکنیک ما می توانند به سرعت شناسایی و تصحیح شوند. برای شروع تمرین خود را از نظر فیزیکی و روحیه آماده کنید . اگر خسته هستید یا درگیری ذهنی دارید بهتر ازت تمرین را در زمانی دیگر انجام دهید . اگر از تمرین موسیقی برای خود هدفی تعیین کنید باعث انگیزه ی بسیار در شما می شود . بر موانع تمرین موسیقی غلبه کنید .آسان است که به خودتان بگویید که قصد دارید به طور دقیق تمرین کنید تا 15 دقیقه بعد، اما بیشتر از آن، موانعی بوجود می آیند. این موانع ممکن است عبارتند از: تعویق، حواس پرتی، شک و تردید و در نهایت کمال گرایی باشد. دقت داشته باشید که پیشرفت در زمینه ی موسیقی نیاز به زمان و صبر بسیار دارد پس بهتر است انتظارات خودتان را پایین بیاورید و پیشرفتتان را به دست زمان بسپارید . همچنین اهمیت زیادی دارد که تمرین تکنیک و یا درس جدید خود را آرام شروع کنید و به ترتیب سرعت خود را بر اساس ارزش زمانی نت ها کم و زیاد کنید . بهتر است چنانچه در تمرین به مشکلی بر خوردید آنرا یادداشت کنید تا در ذهنتان بماند و فراموش نکنید انرا از استاد خودتان بپرسید . موسسه موسیقی مهراهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه 02122398760
:: برچسبها:
موسسه موسیقی,
اموزش موسیقی درتهران,
استاد موسیقی,
اموزش مربی گری
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 17:5 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
ساز هنگ درام |
هنگ نوعی ساز است که در دستهٔ سازهای خودصدا تقسیمبندی میشود یا بهطور واضح تر ساز هنگ درام یگ ساز کوبهای و ملودیک میباشد. اسم کمپانی اصلی تولید کنندهٔ این ساز PANArt Hangbau AG است.[۱] این شرکت همچنان تولیدات خاصی به غیر از هنگ درام در برنامه کاری خود دارد. هنگ درام، هندپن یا ساز هنگدرام Hang Drum نوعی ساز کوبهای است که در طبقهی خودصداها(ایدیوفون) جای میگیرد. این ساز برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ توسط فلیکس روهنر و سابینا شارر در کشور سوئیس ساخته شد. در سازهای ایدیوفون، تولید صدا با ارتعاش بدنهی ساز صورت میگیرد. صدای این گروه از سازها از طریق بدنهی ساز و با ضربهزدن، مالش دادن، کشیدن و یا لرزاندن قطعات ساز تولید میشود و نه از طریق ارتعاش سیم و یا دمیدن هوا. سازهنگ از دو نیمپوستهی فولادی تشکیل شده و شکلی شبیه به بشقاب پرنده را در ذهن تداعی میکند و بدون هیچ وسیلهی ویژه و ابزار واسطی، تنها با دست نواخته میشود. این ساز نیازی به کوک کردن ندارد. البته سازهای نسل دومی که ساخته شدند، کوک را بهتر از نسل اولیهی ساز هنگ نگه می دارند. هنگدرام چه سرنوشتی پیدا میکند؟ در صورت تکنوازی هنگدرام امکان دارد این ساز برای مخاطب خستهکننده به نظر آید مگر اینکه نوارنده خلاقیت بالایی داشته باشد؛ اما در صورت همنوازی با سازهای دیگر صدایی لذتبخش تولید میکند. به هر صورت این ساز دارای قدمت زیادی نیست و احتمالا در آینده با تغییرات همراه خواهد بود. ساز «هنگ» در حال حاضر در ایران به صورت محدود مورد توجه قرار گرفتهاست. قیمت این ساز به طور تخمینی حدود ۲۶۰۰ دلار است. در واقع در آن زمان این سازها بیشتر شبیه به گالنهای فلزی شکل بودهاند و در حال حاضر ساز هنگ درام شبیه سپری است که در جنگهای کهن مورد استفاده قرار گرفته میشد. 
:: برچسبها:
هنگ درام,
اموزش موسیقی,
استاد موسیقی,
قیطریه
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 12:40 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
چگونه علاقه ی خود را در انتخاب ساز پیدا کنیم ! |
موسیقی یکی از بهترین و زیباترین شکل های هنر است و بسیاری از افراد به نوازندگی ساز های مختلف علاقه دارند. اما برای این که بتوانید در این مسیر موفق شوید به دو چیز بسیار مهم نیاز دارید. ساز مناسب و انگیزه کافی. مهم ترین سوال این است که ایا واقعا به موسیقیو فراگیری ساز علاقه دارید ؟ ممکنه گاهاً در یک ویدئویی، نوازندگی و اجرای زیبایی را ببینیم و باعث تاثیرگذاری و در نتیجه این شود که فکر میکنیم این همان سازی است که باید آن را فرا گیریم اما همینکه صدای آن ساز را از نزدیک میشنویم، پشیمان می شویم! بنابراین اگر می خواهید بدانید که به چه سازی علاقه دارید؟ باید صدای ساز را در همه حال دوست داشته باشید پس بهترین کار این است که ... (لطفا برای مطالعه کامل این مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید)
:: برچسبها:
علاقه به ساز,
انتخاب درست ساز,
موسیقی کودک,
اموزش ساز
ادامه ی مطلب ...
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 12:17 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
تاثیرات ساز زدن ،آموزش موسیقی در مهرآهنگ کیان |
تحقیقات نشان می دهد نوازنده ها از بافت سپید بیشتری در جسم پینه ای مغز خود (مجموعه ای از ارتباطات عصبی که نیم کره های مغز را به هم پیوند می دهند) برخوردارند، یعنی ارتباط میان نیم کره ی خلاق سمت راست و نیم کره ی تحلیل گر سمت چپ در آن ها قوی تر است. این مسأله مزیت های زیادی دارد، مثل سریع تر شدن برقراری ارتباط در مغز و خلاقانه تر شدن مهارت های حل مسأله. با این حال، همه ی نوازنده ها از توانایی های شناختی یکسانی برخورداری نیستند و دو عامل سن و میزان نوازندگی در این مسأله تأثیر گذار است. هر چه تمرین ساز زدن بیشتر و سن شروع یادگیری آن کمتر باشد، افراد از مزایای بیشتری برخوردار می شوند. افزایش عملکرد اجرایی مغز... (لطفا برای مطالعه کامل این مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید)
:: برچسبها:
موسسه موسیقی,
اموزش موسیقی درتهران,
استاد موسیقی,
اموزش مربی گری
ادامه ی مطلب ...
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 17:27 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
آکورد های باره دار گیتار |
آیا یادگیری آکوردهای باره دار سخت است؟این سوالی است که هنرجویان گیتارآکوستیک و گیتارالکتریک بسیار می پرسند. شاید دراوایل یادگیری گرفتن این آکوردهای باره دار کمی مشکل بنظر برسند. اما به مرور دست شما به آن عادت می کند که گرفتن و انتقال آنها برای شما آسان تر خواهد شد. بهتر است تمرین این آکوردها را ابتدا با یک یا دو نوع آن در بالای دسته گیتار شروع کنید. گرفتن آکوردهای باره دار در گیتارالکتریک و کلاسیک گرفتن آکوردهای باره دار شاید کمی در گیتار الکتریک بدلیل کوچک بودن دسته ساز آسانتر باشد. اما بدلیل این که با یک یا دو انگشت خود سیمها را نگه می دارید،به مروردست شما درد می گیرد. درگیتارکلاسیک به دلیل پهن بودن دسته و فاصله سیم ها گرفتن این مدل آکورد کمی سخت تر است. یک مدت که تمرین مداوم داشته باشید دست شما به این نوع آکوردها عادت خواهد کرد. کاربرد آکوردهای باره دار چیست؟آکوردهای باره دار را می توان دربسیاری ازجاهای دسته گیتار گرفت که بهترین روش گرفتن آکوردهای پایین دسته است. شما میتوانید همزمان در یک قسمت گیتار با استفاده ازاین روش به آکوردهای مینور،ماژور،هفت و… دسترسی داشته باشید. در قسمت سردسته گیتارگرفتن یک سری آکورد (Chord) شاید کمی برای نوازنده دشواریا دردسترس نباشد. به همین دلیل به اصطلاح از باره دارها در گیتار استفاده می کنیم. در تصویر زیر تعدادی از آکورد های باره دار را مشاهده میکنید : 
برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید ... موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه
:: برچسبها:
ساز گیتار,
اموزش گیتار,
اموزش موسیقی,
قیطریه
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 17:19 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
آواز ،کلاسهای آواز |


موسسه موسیقی مهراهنگ کیان آماده ثبت نام هنرجو برای کلاسهای تخصصی آواز اصولی و تنظیم صدا برای ترم تابستان می باشد . همچنین مشاوره و تست صدا نیز بصورت حضوری و کاملا رایگان انجام میگیرد . برای اطلاعات بیشتر لطفا با دفتر موسسه تماس حاصل فرمایید . 02122398760 .
:: برچسبها:
آواز,
موسیقی و آواز,
استاد موسیقی,
موسسه موسیقی
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 16:31 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
آهنگسازی ، |
موسیقی جزئی از زندگی است. هنر موسیقی در بسیاری از مراسم از جمله مهمانی ها، مراسم مذهبی، عروسی ها، نقش بسیار زیادی در انتقال احساسات به فرد دارد. رشته آهنگسازی یکی دیگر از رشته های کنکور هنر است که طرفدران زیادی دارد. با وجود پرطفدار بودن این رشته توسط داوطلبان و کاربردی بودن آن، هنوز هم والدینی هستند، که با ورود فرزندانشون به این رشته به دلیل عدم شناخت کافی از این رشته، بازارکار و درآمد آن، مخالف هستند. هر فردی روزانه در زندگی با هنر موسیقی سر و کار دارد و تمایل دارد، موسیقی های متنوعی را گوش دهد. آهنگسازان درواقع نویسندگان موسیقی هستند و نت های قطعات موسیقی را برای اجرای ارکستر یا نوزانده با هم ترکیب می کنند. آهگسازان باید با سازهای موسیقی به خوبی آشنا باشند و حداقل یک ساز به ویژه پیانو را خوب بنوازند. همان طور که برای موفقیت در رشته عکاسی، رشته مجسمه سازی، رشته هنر سفالگری داشتنی دستانی توانای و جسمی سالم نیاز است، برای موفقیت در رشته آهنگسازی نیز به گوش خوبی برای شنیدن موسیقی نیاز است. داشتن استعداد در موسیقی یکی دیگر از شرط های لازم برای ورود به این رشته است، که معمولا در دوران کودکی با حضور در کلاس های موسیقی این استعداد خودش را نشان می دهند، این افراد معمولا به نواختن حداقل چند ساز علاقه داشته باشند و به خوبی نت ها را می شناسند. از دیگر شرایط لازم برای ورود به این رشته میتوان به آشنایی با علم موسیقی، داشتن صبر و پشتکار زیاد، مهارت های ارتباطی مناسب، آشنایی با برخی نرم افزارهای و تکنولوژی های روز اشاره کرد. موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان برگزار کننده دوره های تخصصی آهنگسازی به همراه اساتید مجرب و متخصص می باشد . همچنین برای اطلاعات بیشتر و رزرو وقت برای مشاوره رایگان میتوانید با دفتر موسسه تماس حاصل فرمایید. 02122398760 موسسه موسیقی مهراهنگ کیان تهران بالاتر از مترو قیطریه
:: برچسبها:
آهنگسازی,
آموزش آهنگسازی,
شغل آهنگسازی,
تهران
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 16:14 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
کتاب گلچین موسیقی پاپ ، منتشر شده در مهراهنگ کیان |

کتاب گلچین موسیقی پاپ با گرد آوری و تنظیم کیان بزرگمهری (مدیر مسئول موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان) شامل قطعات مناسب برای نواختن با پیانو ،گیتار و ... به همراه cD آموزشی 

موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان برگزار کننده دوره های تخصصی موسیقی برای کودک و نوجوان و همچنین بزرگسال ، از مبتدی تا پیشرفته به همراه اساتید مجرب و متخصص و همچنین مشاوره رایگان می باشد . همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید با دفتر موسسه تماس حاصل فرمایید . 02122398760
:: برچسبها:
موسسه موسیقی,
اموزش موسیقی درتهران,
استاد موسیقی,
اموزش مربی گری
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 16:32 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
تاثیر موسیقی بر کودکان |
تیجه یک تحقیق ۱۰ ساله در طی ۱۰ سال، تحقیقی بر روی ۷۵ هزار دانش آموزی انجام شد که نتایج نشان داد کودکانی که به نواختن موسیقی می پردازند نسبت به کسانی که چنین مهارتی را ندارند، دارای توانایی بیشتری در مهارت های خواندن و درک ریاضیات هستند. مخصوصا کودکانی که در آن آزمایش به تمرین پیانو می پرداختند هوش بیشتری را در این ۲ مورد نسبت به دیگر همسالان خود داشتند. همچنین نمرات این دسته از کودکان نسبت به دیگر همکلاسی هایشان در رده بالاتری بود. معمولاً در سه تا شش سالگی کودکان بهتر میتوانند موسیقی را درک کرده و به آن عادت کنند. در واقع این دوران ذهن کودک مانند لوح سفیدی است که آمادگی کاملی برای یادگیری موسیقی دارد. در این سن کودک فارغ از هر گونه درگیری خاصی مانند مدرسه و درس و مشق است و میتواند بدون هیچ دغدغهای ضمن لذت بردن از موسیقی آن را یاد بگیرد و پیشرفت کند. موسیقی سه بخش مهم از وجود کودک را به صورت همزمان به تکاپو میاندازد که آن عقل، احساس و جسم اوست. تحقیقات نشان میدهد گوش دادن منفعلانه به موسیقی، کودکان را باهوشتر میکند یعنی اگر از سنین کودکی فرزندتان را در معرض موسیقی بگذارید به روند رشد ذهنی او کمک زیادی کرده اید. مطالعات دانشمندان نشان میدهد کودکانی که قبل از سن ۷ سالگی به تمرین موسیقی میپردازند، دارای هوش بهتری هستند که این روند تسریع هوش آنها با بزرگتر شدنشان همچنان ادامه خواهدداشت. اما نکته جالبتر اینجاست که وقتی کودک به یادگیری یک ابزار موسیقی میپردازد درگیر چالشی میشود که مدام در زندگیش ادامه خواهد داشت. مهارت موسیقی نیاز به تمرین و استمرار دارد و این استمرار همراه کودک خواهد بود و به او قدرت رویارویی با چالشهای زندگی را میدهد. یکی از بزرگترین مزایایی که استفاده از موسیقی برای کودکان به همراه میآورد تقویت اعتماد به نفس در آنهاست. وقتی کودک قادر به نواختن یک ساز باشد و بتواند در خلال نواختن، شعر کوتاهی را نیز بخواند احساس غرور خاصی کرده درنتیجه به خود و توانایی هایش ایمان پیدا خواهدکرد. 
موسسه موسیقی مهراهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه بعد از بلوار صبا کوچه سینا . شماره تماس موسسه مهرآهنگ کیان : 02122398760
:: برچسبها:
موسیقی کودک,
آموزش موسیقی کودک,
استاد موسیقی کودک,
کودک باهوش
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 15:2 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
معرفی ساز سه تار ، آموزش ساز سه تار در موسسه موسیقی مهرآهنگ کیان |
سه تار از ساز های زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که با ناخن انگشت اشاره دست راست نواخته میشود . این ساز دارای 4سیم از جنس فولاد و برنز است که به موازاعت دسته ،از کاسه تا پنجه کشیده شده اند. سه تار پرده بندی میباشد که بوسیله ی این پرده ها نت ها از هم جدا میشوند . همچنین سه تار دارای صدایی عرفانی ،ظریف و غمگین است . اجزای سه تار : .کاسه طنینی سه تار .صفحه رو .خرک .دسته سه تار .پرده .شیطانک .گوشی .تعداد و جنس سیم ها در ساز سه تار .سرپنجه .سیمگیر 
برای آموزش های بیشتر با ما همراه باشید ... موسسه موسیقی مهراهنگ کیان تهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه بعد ار بلوار صبا کوچه سینا . شماره تماس هماهنگی و رزرو وقت برای مشاوره رایگان :02122398760
:: برچسبها:
مهرآهنگ کیان,
سه تار,
ساز,
آموزش موسیقی
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 18:14 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
درباره ی ساز تنبک ، آموزش ساز تنبک در اموزشگاه موسیقی مهراهنگ کیان |
تنبک ،از سازهای کوبه ای ایرانی ... 
بدنه تنبک را در گذشته از جنس چوب چوب،سفال و گاهی هم فلز میساختند ،اما امروزه تنها از چوب در ساختن تنبک استفاده میشود تنبک از بخش های زیر تشکیل شده است : .پوست .دهانه بزرگ .دهانه کوچک یا کالیبر .نفیر یا گلویی .تنه تنبک از سری سازهای کوبه ای است و از 10 انگشت برای اجرای آن استفاده میشود.ساز کوبه ای را میتوان اولین سازی عنوان کرد که بشر به آن دذست پیدا کرده است. تنبک در هنگام نواختن به طور افقی روی ران نوازنده نشسته قرار میگیرد و او دست چپ خود رزا دربالا و دست راست خود را درکنار راست تنبک قرار میدهد و با انگشتان ، نرمه و تمام دست خود را برقسمت های مختف از جمله مرکز ،میان،کنار پوست می کوبد. اموزش این ساز در موسسه موسیقی مهراهنگ کیان از مبتدی تا پیشرفته نوسط اساتید مجرب و متخصص ارائه میگردد موسسه موسیقی مهراهنگ کیان نهران بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه بالاتر از بلوار صبا کوچه سینا شماره تماس دفتر موسسه 02122398760
:: برچسبها:
موسسه موسیقی,
اموزش موسیقی درتهران,
استاد موسیقی,
اموزش مربی گری
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 16:37 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
معرفی موسسه مهراهنگ کیان |
موسسه موسیقی مهراهنگ کیان برای برنامه ریزی یک تابستان مفید به شما کمک میکند یادگیری یک رشته هنری جدید و ورود به عرصه موسیقی میتواند یک پنجره جدید در زندگی شما وحتی کودکانتان باشد . موسسه مهراهنگ کیان با کادر مجرب و متخصص به همراه تخفیف ویژه و مشاوره رایگان در این زمینه شما را همراهی میکند . همچنین دسترسی موسسه و نزدیک بودن به ایستگاه مترو رفت و امد را برای هنرجویان مقدور و راحت تر میسازد . در موسسه ما سازهای گیتار کلاسیک گیتار اکوستیک گیتار الکتریک و پیانو همچنین کلاسهای دف تنبک سه تار آواز اهنگسازی و همچنین ساز لیر (مینی چنگ یا چنگ رومی ) نیز تدریس میشود . همچنین وجود استاد متخصص در زمینه موسیقی کودک و همچنین مشاوره کودک که از کنجکاوی کودک استفاده میکنند و همراه با بازی موسیقی را به کودک اموزش میدهند باید توجه داشته باشید که یادگیری موسیقی تاثیر فوق العاده ای بر مهارت و خلاقیت کودک در سنین پایین و همچنین در دوران تحصیلی او میگذارد . چنانچه در این زمینه سوال یا پرسشی بود میتوانید با دفتر موسسه تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان در ارائه هرچه بهتر خدمات شما را یاری کنند . شماره تماس موسسه مهراهنگ کیان : 22398760 موسسه مهراهنگ کیان بالاتر از ایستگاه مترو قیطریه بالاتر از بلوار صبا کوچه سینا مجتمع پل رومی طبقه همکف واحد 43
:: برچسبها:
موسسه موسیقی,
اموزش موسیقی درتهران,
استاد موسیقی,
اموزش مربی گری
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 13:52 |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
اشنایی با مبانی موسیقی |
لیدها:علایمی هستند که در سمت چپ خطوط حامل قرار میگیرند و محل قرار گیری نت ها را روی پنج خط حامل را تعیین میکنند . حامل (انگلیسی:staff):در تئوری موسیقی عبارت است از تعدادی خطوط افقی و موازی با فواصل مساوی که نت های موسیقی روی خطوط و بین خطوط بالا و پایین خطوط حامل نوشته میشوند . 
:: برچسبها:
موسسه موسیقی,
اموزش موسیقی درتهران,
استاد موسیقی,
اموزش مربی گری
|
|
نوشته شده توسط مهر آهنگ کیان
در ساعت 12:36 |
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|